Pages

Tuesday, June 3, 2008


" Kenapa kau sukakan dia? "

Lama Imran termenung.. berfikir-fikir..

" Entah! " Sepatah Imran menjawab.

" Cantik sangatkah orangnya? "

Imran senyum.. Dia mencongak-congak sendiri.

"Tak pun, Yazid. Orangnya biasa-biasa sahaja "

Ya! Itulah. Imran rasa, itulah kesimpulan terbaik.

Yazid berkerut.

" Lemah lembut orangnya barangkali? "

Pecah berderai ketawa Imran.

" Tak juga, Zid. Biasa-biasa aja orangnya "

Kau ni kenapa Imran? Imran bermonolog sendiri. Seakan dia tak mampu menggambarkan perasaan yang sedang bergelojak dalam hatinya. Alahai~

" Erm, keluarganya bagaimana? Anak ustaz atau YB ek? "

Imran tak membalas apa-apa.

" Imran? "

Imran tersenyum.

" Kau ni Zid..macam-macam. Dia biasa-biasa aja. Nanti kau tengoklah sendiri ya..hihi "

Imran pun berlalu setelah menghulurkan kad biru kepada Yazid, sesuai dengan tema majlis perkahwinannya yang bakal berlangsung sebulan akan datang.




Di antara tanda-tanda kebesaranNya ialah Dia menciptakan pasangan-pasangan untukmu dari jenismu sendiri. Agar kamu merasa cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan Dia menjadikan antaramu perasaan kasih dan sayang. Sungguh pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda kebesaran Allah bagi kaum yang berfikir.. Ar-Rum, 30:21

P/S: "Selamat berbahagia kepada sahabat-sahabatku yang bakal mendirikan rumah tangga.. Moga bisa melahirkan mujahid-mujahidah agama, ameen"

8 comments:

deeha said...

jiwo...
=0
(ehehe)

hikari said...

apekah ini...???
oh,..ini...ini...
ini syndrom obsessive neuronal disorder b4 exam..heheh..
hati2!!!kerna ianya contagious.. =p

dr muthiah said...

ha3

iyolah tue

hopefully tak transform into hysteria laks..=P

amir said...

eh2...apakah ini?ada orang nak kawen tak ajak a zam ke?hehe...macam ramai plak tu bakal2nya..tak baik ni..tunang kene sembunyi..kawen kene umumkan tau..haha

baru aja dengar sorang ni cakap.."tenteram" tu akan datang dengan orang2 tertentu..dia rujuk pada ayat ni kot...emm...bila la nak jumpa ketenangan dan ketenteraman abadi ni.join gmex jiwo skit...hehe

dr muthiah said...

ish, a zam ni..jgn salah sangka..
takde ape pun sebenarnya..
bile buat entry ni..terbayangkan abg jimi, kak sya dan kawan2 kat moscow dan UK yang nak kawen jer..hihi.

tumpang bahagia ke set2 dio (^_^)v

moga a zam pun lekas2 jugok

hikari said...

a'a a.zam.
cepaatt2!!! =p

zyryx said...

ye la a. zam, lekas2

salam ;P

good luck exam

dr muthiah said...

hehe
a zul rupenye

meh kite jadikan a zam sebagai subjek utama dalam entry kali ini..

yeah~

hidup a zam!