Pages

Sunday, June 29, 2008

Its Tyme to Change

Iwan Fals - Surat Untuk Wakil Rakyat (Live).mp3 - Iwan Fals




bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt

Как дело?
Kaifa halukum?

Semoga antum sehat dalam lindungan Ilahi sentiasa. Sudah hampir seminggu saya biarkan dashboard (column New Post) empty. My bad. Kesibukan menghabiskan papers exam yang agak mencabar benar-benar mencuri kebebasan menulis saya. Alhamdulillah, tirai semester 8 berlabuh dengan selamat, tanpa izinNya siapalah saya.

Sejujurnya, beberapa hari kebelakangan ini saya lebih suka (senang) melawat dan membaca blog tulisan sahabat handai, rakan taulan dari seluruh benua..ceewah. Tidak dinafikan, kesemua mereka menulis dengan ilmu, mempunyai pandangan yang kritis dan disokong pula fakta-fakta sahih.


Alhamdulillah, All Praise is due to Him juga kan.. Mengurniakan para pemuda Islam yang celik dunia, tidak buta politik, gagah di medan ilmu dan perjuangan fizikal. Saya bangga mengenali kalian semua dan jazakumullah khairan kathira atas kesudian berkongsi.


Selain itu, saya banyak menghabiskan masa membelek Akhbar Alternatif dan sesungguhnya tulisan RPK banyak membuatkan saya termenung sendiri. Banyak rupanya isu major tertangguh negara kita. Alahai MalaysiaKU.

Kenapa saya tiba-tiba menulis malam ini? Tepatnya di pagi hening menunggu Subuh Summer di Bumi Komunis ini.. Di saat sahabat-sahabat gegak gempita dengan Europe League (Spain vs German?) saya merasa terpanggil untuk mencoret sesuatu di sini.. em, bukan untuk kalian kerana saya pasti semuanya sudah well-informed tentang hal ini. Sekadar peringatan untuk saya.


::DSAI dituduh meliwat::


1.Tahniah kepada Saudara Saiful Bukhari Azlan kerana sudi mengaku diliwat oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim. Alangkah tak malunya kamu.

2. Tahniah juga kepada DSAI kerana tak habis-habis diuji dengan perkara yang tidak senonoh (pada pandangan saya) seumpama ini. Moga terus tabah.


Senang ceritanya.. Tapi berat bahu mahu memikulnya.

Saya tidak bercadang mahu mengulas lanjut tentang isu ini.

1.Mungkinkah ia adalah master plan Kerajaan dalam 'alih fokus' rakyat dan mengekalkan harga minyak pada tahap 141% tanpa diganggu gesaan keras rakyat supaya menurunkannya?

2.Mungkin juga sekadar mahu mencemar kredibiliti DSAI yang katanya bakal menggantikan Paklah sebagai PM. Wah! Hangat! Wallahuallam.

Apapun, kita akan menyaksikan ribut di kalangan mahasiswa khususnya dan rakyat umumnya. Sejarah pasti berulang. Itu yang kupasti. Cuma dalam bentuk apa, terpulanglah. Situasi politik hari ini bagai menunggu letusan Gunung Merapi yang telah diramal.

entahlah.

CoRRupted!!! (hikari cakap) saya cuma mahu tersenyum, mengiyakan apa yang dilontarkan oleh sahabiah saya yang satu ni..

erm. Saya kehilangan kata. Sesungguhnya ilmu saya tentang dunia politik ni hampir zero (kalau dibundarkan kepada nombor sa) Alangkah kerdilnya diri saya. Dan tujuan asal blog ini diapungkan juga bukan untuk membawa sentiman parti kepada pembaca-pembaca. Saya berharap saya tidak lari fokus. Insya Allah.

ITS TYME to CHANGE. erm, itulah yang mahu saya cakap sebenarnya..




p/s: Sabtu lepas adalah hari terakhir saya bergelar Pelajar tahun 4. Alhamdulillah, selepas ini nampaknya saya sudah melangkah ke anak tangga seterusnya- Pelajar Perubatan Tahun 5. Selayaknya, saya sudah tahu 'serba serbi' tentang bidang ini kan. Nampaknya banyak yang perlu saya perkemaskan bila balik kampung nanti, Insya allah doakan saya ya. Saya bercadang mahu berkongsi beberapa perkara menarik sepanjang Imtihan tempoh hari. Mudah mudahan diberi kelapangan masa oleh Ilahi.

4 comments:

Anonymous said...

radikalnye kamu ni.

dr muthiah said...

erm..ape ,maksud radikal ye?
hihi.minta maaf,sy biase2 jer anonymous..sekadar melepas batuk dan kahak di tekak.. >.<

Unknown said...

tu la pasal...
si saiful tu muda dan kuat(rasanya)..
si anwar plak dah 61...
x kan la si saiful tu rela je diliwat...
seakan2 konspirasi ke 2 menjatuhkan dsai...
hidup anwar...takbir..

Anonymous said...

hmmm...susah nak cakap...but the truth is...menurut salah seorang surgeon di hkl yg kawannya terlibat dalam pemeriksaan saiful itu...dia ckp mmg tak der kesan liwat langsung....dr pusrawi pun ckp mcm tu...apa lagi yer...hmm...sesama la kita pk..