Pages

Sunday, June 1, 2008



bismillahirrahmanirrahim..seharian hari ini Ahli Qalam tiada di rumah. Alhamdulillah Allah sibukkan kami.. Alhamdulillah dengan kerja berfaedah, kalau tak-tidur sahaja berpanjangan.

(petik kata-kata Yana tadi.. "Rasa macam hidup kita ni..berguna sikit untuk masyarakat!"

hihi. Betul juga telahan Yana. Saya pun sebenarnya mengiyakan kata-kata Yana tadi. Bukan apa..rahsia sebenar kami serumah ni..agak 'kurang rajin' belajar kalau tak dapat momentum untuk exam. hihi-nakal kan? em, pesanan daripada pihak penaja "JANGAN TIRU MACAM KAMI"

'Atas sebab itulah' nampaknya, kami semua cuba mencari jalan lain untuk memanfaatkan masa muda yang 'sangat banyak' ini.

Maka tadi, Ahli Qalam pun buat-buat sibuk..

Sebenarnya seronok juga meeting (meskipun kadang kala membosankan).

Tadi, pihak PPIM dapat kunjungan terhormat wakil khas daripada AJK Penggerak (bagi membantu pembinaan) Kirovsky Islamic Centre. Matpih nama diberi.

Menurut beliau, laman web tentang pembinaan masjid tersebut telah diupradekan kepada www.musliminvolgograd.com maka, saya mengalu-alukan para pembaca budiman melawat ke sana dan sama-sama dapat info terbaru berkenaan Islamic Centre tersebut.

Menurut Afham (Presiden PPIM kami) pula, 2 minggu yang lepas sahaja, sebanyak 130 000 rubles (hampir RM 20 000) telah diserahkan kepada mufti Ilyas. Masya Allah, tu baru kutipan untuk beberapa minggu kebelakangan ni!

moga kita sama-sama menghulur tangan dalam pembinaan rumah Allah di bumi subur Russia ni..ayuh!

Kemudian, Presiden PPIM induk pula berkata-kata. Ahmad Fardi tuan empunya nama. Menurut Abang Amad PPIM RSC akan menganjurkan program Homestay di perkampungan Orang Asli pada Julai nanti. Jadi untuk sesiapa yang berminat boleh melawat http://homestay.imamrsc.com.




Alhamdulillah, meeting pun selesai.

Afham kata, "KENO DERAH! MSA pulok nok jupo"

hihi, Presiden MSA sedang menunggu kami rupanya. Hilmi Affandi nama diberi. Kami semua dapat surat makluman tentang pembinaan Kirovsky Islamic Centre untuk perhatian ibu bapa di kampung halaman. Insya Allah Blue, akan kucuba sebaik mungkin!

Fadhly Khairy (Presiden Kelab UMNO Volgograd) memanggil. "Cepat!Cepat!"

Predeparture Programme untuk adik-adik freshie 2008/2009. oh! new job rupanya. Teristimewa dianjurkan untuk meraikan Bakal Pelapis Tenaga Kerja PEMUDA PEMUDI Islam di sini..

alhamdulillah..habis sudah seharian hari AHAD yang sungguh berharga bagi semua warga Volgograd yang cuma dapat cuti sehari dalam seminggu..

dan hari ini sungguh bermakna buat Ahli Qalam tentunya..(^_^)v. SYABAS! sayang kalian semua

8 comments:

dalili said...

alhamdulillah~~ pengisian masa yg bagus.. byk program ya skrg.. kat UK, russia, jepun.. kat sini pun tgh busy dgn program... sabtu ahad ni boleh kata sehari suntuk.. alhamdulillah, Allah beri peluang pd kita memanfaatkan masa sepenuhnya.. rugi kalau tak turut serta.. hmm~~ ;)

dr muthiah said...

alhamdulillah..begitulah sikit2..
lama2 jadi bukit..

"islam itu hidup!

tak pernah kita sendiri.."

tue ayat saya suke especially tyme down..hihi

deeha said...

waah.habes sume name presiden2..org2 besar tu kene jual=p
eyh,bukan kena jual. diangkat di puji atas kerja yang berterusan=)
..mabruk!! jazakumullah khairan katheera..

sory menyebok.sy xlarat nk wat entry. ada idea..tp- next week exam!! aah~(sy slh sorang ahli Qalam yg malas belajar.eyh bukan.sy sorang je yg malas)

;)

dr muthiah said...

haha

taklah. he' rajen

ok jek. org laen sbnrnye ok jek.

saya jek yg ade masalah dalaman sket,hihi

zahratulhilal said...

salam ukhuwwah.. terperasan ade gamba dalili di cni :D penah juga dgr cite sisters di russia sblm ni.. mesti antum mantap! doakan kami di jepun ya.. http://iniceritakita.wordpress.com

dr muthiah said...

subhanallah..salam ukhuwwah
orang jepun ya..

alhamdulillah, allah perkenankan doa saya..mahu berkenalan dengan orang jauh sorang dua..hihi

(^_^)v

jzkk atas lawatan ke teratak hamba

dalili said...

hehe... rasanya hari tu x de gambar tu.. hehe.. comel2... terharu.. nnti bg gambar korg plak ek.. :D

miss u too... semoga satu hari nanti kita dpt bertemu. kalau tak skrg, insyaAllah di garis penamat perjuangan nanti.. :) masa tu, tinggikanlah darjatmu, ya ukht.. spya senang nak cari.. hehe..
gurau2..

p/s: masyaAllah, satu lg ukhuwwah terjalin, alhamdulillah~~

dr muthiah said...

hihi
kawan dalili eh?silang2 gitu=P