Pages

Saturday, February 7, 2009

peyrock

salam...
my kanikuli (holiday) is going to end soon, very soon :)

alhamdulillah...hehe. There's a lot of things waiting to be settled in my last 3rd sem in the journey of becoming a doctor-feature (should i say it that way?)

saya berfikir-fikir kembali, betapa manusia telah diTAKDIRkan oleh ALLAH dengan suatu susunan yang sangat indah... betapa hidup kita ini tanpa disedari telah ada pengaturnya yang hebat lagi teliti. tentulah he's ALLAH

masya allah

Saya telah ditakdirkanNya untuk belajar medik dan insya allah berprofesion doktor (in less than 2 years) subhanallah, pantas masa berlalu. Biar dalam diri sentiasa wujud perasaan tidak konfiden etc, tapi itulah hakikatnya. I am ending this journey to the distinct point and further it anyway, God's wills

saya melihat video ini




dan saya sedar, orang yang bergelar manusia yang mampu menarik beribu-ribu manusia lain untuk menyokongnya (dalam erti kata lain- Dia seorang manusia yang berpengaruh) adalah seorang yang sangat hebat.

I am so sorry, mungkin ia hanya pandangan peribadi saya. I adore this kind of people. Masya allah. Kepada Allah jua saya kembalikan pujian. Dialah yang memberi aura kepada manusia yang Dia mahu. Dia juga yang memberi kuasa kepada yang Dia mahu. Dan sesunguhnya, Dia yang lebih tahu apa yang sedang berlaku (di negeri Perak, Malaysiaku tercinta)

#rujuk surah al imran,3:26

saya berfikir




orang yang berpengaruh ialah seorang yang baik hubungannya dengan Allah...(it comes first for sure) and only after that, hal itu akan direflekskan pada hubungannya dengan manusia. Masya allah.

Saya pun mahu jadi orang begitu in my own position, insya allah.

Kita doktor, kita cikgu, kita akauntan, kita sailor, kita engineer. Kita juga mungkin macam MB Nizar. Tapi, sedarlah dan tanamkanlah selalu dalam diri kita. Walau siapapun kita, walau apa jawatan sekalipun kita, kita adalah hamba kepada Allah, Tuhan Yang Satu.

Kita KhalifahNya, kepadaNya wajib kita sembah.

Dan dunia ini akan jadi makmur kalau kita semua berpegang kepada prinsip ini :)

#Rujuk surah An Nur, 24:55

Allah telah menjanjikan kepada orang-orang beriman dan mengerjakan kebajikan bahawa sungguh Dia akan menjadikan mereka berkuasa di bumi sebagaimana Dia telah menjadikan orang-orang sebelum mereka berkuasa!

2 comments:

Anonymous said...

insyaAllah... perhaps someday we'll meet, dear, but in different position maybe... ;)
let's be someone, bukan utk dikenali tp utk diredhai oleh-NYA~
wishing the best for u~

dr muthiah said...

:)

yeah dear

its not necessarily to be known.

Kisah seorang sahabat nabi yang sgt tidak popular.Hanya disedari kematiannya sesudah sahabat2 sedar tidak ada lagi tukang pencuci toilet...

Kisah benar zaman ini, orang kampung sedar akan penyumbang besar tabung derma mereka saban minggu hanyalah seorang tukang kebun! kerana setelah kematiannya tabung derma masjid tidak lagi seMERIAH dulu...

so, LETS BE SOMEONE in our own position!