Pages

Monday, April 20, 2009

so much imperfect!







So much imperfect, beautifully imperfect to make your life completed?

How was it, complicated huh?

I am so sorry, it is just me who had not written any piece for ages :)

well, I find that this video is sssssssssooooooo touching, heh

::homely-mode me::


AKU dan FAMILI

Saban minggu, aku dikejutkan dengan sms yang berbaur emosi, semestinya daripada bondaku. Minggu lepas, tanggal 12 April 2009, genaplah 24-tahun-anniversary parents aku. huh, impressive. Aku pun tercabar dibuatnya, heh heh

Dan tak lupa, each sms yang aku dapat, aku selami jauh ke dalam lubuk hati si pengirimnya, bondaku. Dan lebih tepatnya, aku meletakkan diri aku di dalam kasutnya. Oh!

Kesimpulan yang aku dapat:

1. Aku bukan pencinta yang hebat seperti bondaku
2. Aku tentu tidak mampu melangkah jika aku sendirian
3. Aku tak secekal bondaku
4. Aku perlu lebih banyak tarbiyyah dzattiah
5. Hubungan aku dengan Allah masih jauh

Sakit yang menimpa ayahku bukan sembarangan. Aku malas menyebutnya di sini. Aku yakin, ramai yang dapat menduganya andai aku taip frasa dan stage nya di sini. Tapi, cukup aku katakan, ia menyebabkan bapa aku dilabel "invalid" untuk sebarang pekerjaan.

Dan kini, aku sedar, backbone of the family is bondaku.

Aku mahu doa yang baik-baik untuk kedua ibu bapaku.
Aku mahu mereka menghabiskan sisa-sisa (20 tahun paling lama, barangkali) hidup mereka dengan keadaan dekat pada Allah.
Biar apa-apa yang berlaku, cuma buat kita sekeluarga lebih banyak menyebut namaNya.
Jangan sampai kita jadi KUFUR NIKMAT.
Bila ditimpa kesusahan, islam mengajar kita melihat orang yang lagi (lebih) susah daripada kita. Bukan orang lagi kaya (hebat/sempurna).

Sesungguhnya, anakmu ini sangat hebat dan petah berkata-kata,ma!

Tempat SYURGA selayaknya hanya untuk wanita solehah......
dan kudoakan dirimu di tempat itu (T_T)

0 comments: